• +48 22 208 74 22
  • office@doublecheck.com.pl

Double Check jest firmą doradczą dlatego podstawą naszej pracy są szerokie kompetencje w zakresie nie tylko mediów, ale i komunikacji. Na naszą pracę patrzymy z perspektywy wiedzy, którą chętnie się dzielimy. Staramy się zajmować stanowisko w rzeczach ważnych i robimy to poprzez newsletter, który regularnie trafia do setek profesjonalistów z naszaj branży.

Zasubskrybuj bezpłatny, merytoryczny newsletter „Double Check News”!

Nasz punkt widzenia:

Na co wydać dodatkowy milion dolarów?

Wydatki na marketing w USA wzrosły jedynie o 2,5% w ciągu ostatniego roku, co stanowi płaski wskaźnik wzrostu w porównaniu do tego zgłoszonego sześć miesięcy temu, zgodnie z najnowszą edycją badania The CMO Survey. Co więcej, wydatki na marketing stanowią obecnie mniejszy udział w budżetach firm niż w ostatnich latach. Dyrektorzy marketingu (CMO) szacują, że wydatki na marketing stanowią 10,2% ogólnego budżetu firm, w porównaniu do 10,6% w jesiennym badaniu z 2023 roku, 12,3% w wiosennym...

Wzrosty kosztów w wyszukiwarce Google 

Koszty kliknięcia (CPC) w wyszukiwarce Google wzrosły o 13% rok do roku, ale wartość średniego zamówienia (AOV) wzrosła tylko o 1%. Jak podaje Search&Performance Insider koszt za kliknięcie (CPC) w reklamach Google nadal rośnie i wzrósł o 13% rok do roku w pierwszym kwartale 2024 r. w porównaniu do 9% rok do roku w czwartym kwartale 2023 r. Zmiana ta została głównie spowodowana wzrostem CPC reklam zakupowych dla standardowej reklamy i Performance Max (PMax). Dane z raportu Digital Ads...

Kampanie Video w Netflixie będą dostępne programatycznie na platformie DV360

Netflix, znany jako lider w technologii streamingowej, ogłosił podczas konferencji Upfront uruchomienie własnej platformy technologii reklamowej oraz nawiązanie licznych partnerstw w obszarze programatycznego zakupu mediów. Nowa strategia ma na celu wzmocnienie pozycji Netflixa jako istotnego gracza na rynku reklam Video online, rywalizując z takimi gigantami jak YouTube. Netflix wprowadził platformę Magnite, dzięki której marki będą mogły kupować media Netflixa za pośrednictwem The Trade Desk...

Wpływ AI na optymalizację lejka zakupowego 

Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez Conversica, w ciągu ostatniego roku marketerzy najczęściej wykorzystywali sztuczną inteligencję (AI) do zbierania i analizy danych, automatyzacji procesów wewnętrznych oraz tworzenia treści.  Marketerzy rzadziej stosowali AI do poprawy efektywności lejka sprzedażowego, co wskazuje na potencjalny obszar do zwiększenia adopcji AI w celu realnego zwiększenia efektywności biznesowej. Zapytani o przewidywane efekty wykorzystania AI w...

Jak maksymalizować skuteczność reklam?

Jak maksymalizować skuteczność reklam? Les Binet to uznany globalnie autorytet w dziedzinie mediów. Oto podsumowanie kluczowych punktów z materiału „Maksymalizacja skuteczności reklamy” z Jego udziałem. 1. Optymalizacja planowania mediów:    – Znaczenie efektywnych mediów pokazuje, że w obecnych warunkach ekonomicznych optymalizacja budżetu medialnego poprzez wybór odpowiednich kanałów i produktów jest kluczowa.    – Wnioski z badań:...

Audyt TV, ale przede wszystkim Digital, narzędziem „must-have” każdego reklamodawcy

Audyt TV, ale przede wszystkim Digital, narzędziem „must-have” każdego reklamodawcy.  W złożonym krajobrazie mediowym, gdzie wydatki na reklamę stanowią coraz większe kwoty (polski rynek mediowy urósł o 63% w okresie ostatnich 10 lat) audyt mediowy wyłania się jako kluczowy element zapewniający transparentność i potwierdzenie właściwej optymalizacji inwestycji mediowych.  Audyt można zdefiniować jako kompleksową ocenę i analizę sposobu zakupu i wykorzystania budżetu mediowego...

Komunikacja marek w mediach społecznościowych – pułapki i oczekiwania

Komunikacja marek w mediach społecznościowych – pułapki i oczekiwania. Konsumenci coraz częściej wchodzą w interakcję z markami na różnorodnych platformach społecznościowych, co umieszcza je w centrum zainteresowania działań mediowych. Raport Hootsuite wskazuje jednak na zachowania, których marki powinny unikać. Ankietując ponad 4500 konsumentów z trzech krajów i pytając o działania marek negatywnie wpływające na ich postrzeganie, 34% respondentów wskazało nadmierną autopromocję. Kolejne 32%...

Niskie zaufanie konsumentów do rekomendacji generatywnego AI

Niskie zaufanie konsumentów do rekomendacji udzielanych przez generatywne AI. Zaufanie konsumentów do źródeł rekomendacji było przedmiotem badania IPSOS na rynku amerykańskim przeprowadzonym w 2024 roku.    Prawie 9 na 10 konsumentów deklaruje zaufanie rekomendacjom produktów dawanym przez przyjaciół i rodzinę, co czyni to źródło najbardziej skutecznym. Na kolejnej wysokiej pozycji plasują się rekomendacje od ekspertów-recenzentów  (74% deklarowanego zaufania) oraz...

Konsumenci jednak nie lubią reklam

Konsumenci jednak nie lubią reklam. Typowe prezentacje przygotowywane przez domy mediowe zawierają analizy dotyczące konsumpcji mediów, sposobów budowania zasięgu i częstotliwości, jakościowego dotarcia itp. Jednak badanie przeprowadzone jesienią ubiegłego roku przez Nielsen na rynku amerykańskim ujawnia, w jaki sposób konsumenci myślą o reklamach i jak reagują na ich emisję w różnych kanałach, zarówno tradycyjnych, jak i internetowych, płatnych oraz bezpłatnych. Badanie to rzuca światło na...

Wzrost CPM’ów w zasobach reklamowych cookieless – dynamika konkurencji redefiniuje rynek

Wzrost CPM’ów w zasobach reklamowych cookieless – dynamika konkurencji redefiniuje rynek. CTO Quantcast, Peter Day, ujawnia wnikliwe dane z najnowszych testów zasobów reklamowych cookieless, realizowanych we współpracy z wiodącymi reklamodawcami. Analiza pokazuje, że ceny tych zasobów wzrosły o 40% rok do roku, sygnalizując istotną zmianę w percepcji i wartościowaniu przestrzeni reklamowej typu 'cookieless’. Quantcast, jako globalny lider technologii adtech z programatycznym...

Co się dzieje, gdy przesadzimy z częstotliwością w kampaniach streamingowych?

Co się dzieje, gdy przesadzimy z częstotliwością w kampaniach streamingowych? W najnowszych badaniach przeprowadzonych przez MAGNA Media Trials we współpracy z Nexxen, skoncentrowano się na skutkach powtarzania się reklam dla w trzech aspektach –  dla widzów, marek oraz platform streamingowych, na których są one emitowane. Wyniki badań z 2023 rok rzucają nowe światło na problem nadmiernej częstotliwości reklam w mediach streamingowych, potwierdzając, że choć powtarzanie reklam...

O co walczą polskie portale?

O co walczą polskie portale? Strony główne polskich portali tracą zasięgi, jednak rośnie czas spędzony na tych stronach. Jakie są z tego wnioski? Portale reklamowe stanowią ważny element polskiego ekosystemu reklamowego w mediach digital. Ich ważna rola wynika między innymi z faktu posiadania stałych użytkowników oraz dużej ambicji w zakresie jak najwyższej pozycji w poszerzaniu zasięgu, głównie odnoszonego do stron głównych. Z perspektywy agencyjnej samo konkurowanie o pojedyncze punkty...

Duże zmiany w krajobrazie marketingowym w 2024

Duże zmiany w krajobrazie marketingowym w 2024. Rok 2024 przynosi znaczące przemiany w krajobrazie marketingowym, charakteryzując się przyspieszeniem technologicznym, zmieniającymi się oczekiwaniami konsumentów oraz rosnącym naciskiem na zrównoważony rozwój i etykę. Poniższa analiza przedstawia kluczowe trendy, które kształtują nową erę w marketingu: 1. Zintegrowane wykorzystanie technologii AI, VR i AR w celu personalizacji doświadczeń klientów.  Stosowanie Sztucznej Inteligencji (AI),...

Oczekiwania CEO od marketingu w firmach

Oczekiwania CEO od marketingu w firmach. Badanie CEO przeprowadzone w USA przez firmę analityczną Boathouse wskazuje na wzrost oceny działania marketingu w firmach, równocześnie wykazując, w jaki sposób kształtują się oczekiwania zarządów wobec działów marketingu. Na pierwszy rzut oka oczekiwania CEO wobec działów marketingu mogą wydawać się zestawem standardowych celów biznesowych, jednak dogłębna analiza wykazuje, że za każdym z tych celów kryją się głębsze zależności, które odbijają się na...

Co powinniśmy wiedzieć o radio?

Radio w Polsce zajmuje trzecią pozycję pod względem alokowanych budżetów reklamowych, będąc kluczowym kanałem komunikacji w wielu sektorach, takich jak handel i farmacja. Jego znaczenie jako medium reklamowego jest szczególnie widoczne w tych branżach, gdzie masowe dotarcie do konsumentów z dużą częstotliwością jest niezbędne.