• +48 22 208 74 22
  • office@doublecheck.com.pl

Double Check jest firmą doradczą dlatego podstawą naszej pracy są szerokie kompetencje w zakresie nie tylko mediów, ale i komunikacji. Na naszą pracę patrzymy z perspektywy wiedzy, którą chętnie się dzielimy. Staramy się zajmować stanowisko w rzeczach ważnych i robimy to poprzez newsletter, który regularnie trafia do setek profesjonalistów z naszaj branży.

Zasubskrybuj bezpłatny, merytoryczny newsletter „Double Check News”!

Nasz punkt widzenia:

Audyt TV, ale przede wszystkim Digital, narzędziem „must-have” każdego reklamodawcy

Audyt TV, ale przede wszystkim Digital, narzędziem „must-have” każdego reklamodawcy.  W złożonym krajobrazie mediowym, gdzie wydatki na reklamę stanowią coraz większe kwoty (polski rynek mediowy urósł o 63% w okresie ostatnich 10 lat) audyt mediowy wyłania się jako kluczowy element zapewniający transparentność i potwierdzenie właściwej optymalizacji inwestycji mediowych.  Audyt można zdefiniować jako kompleksową ocenę i analizę sposobu zakupu i wykorzystania budżetu mediowego...

Komunikacja marek w mediach społecznościowych – pułapki i oczekiwania

Komunikacja marek w mediach społecznościowych – pułapki i oczekiwania. Konsumenci coraz częściej wchodzą w interakcję z markami na różnorodnych platformach społecznościowych, co umieszcza je w centrum zainteresowania działań mediowych. Raport Hootsuite wskazuje jednak na zachowania, których marki powinny unikać. Ankietując ponad 4500 konsumentów z trzech krajów i pytając o działania marek negatywnie wpływające na ich postrzeganie, 34% respondentów wskazało nadmierną autopromocję. Kolejne 32%...

Niskie zaufanie konsumentów do rekomendacji generatywnego AI

Niskie zaufanie konsumentów do rekomendacji udzielanych przez generatywne AI. Zaufanie konsumentów do źródeł rekomendacji było przedmiotem badania IPSOS na rynku amerykańskim przeprowadzonym w 2024 roku.    Prawie 9 na 10 konsumentów deklaruje zaufanie rekomendacjom produktów dawanym przez przyjaciół i rodzinę, co czyni to źródło najbardziej skutecznym. Na kolejnej wysokiej pozycji plasują się rekomendacje od ekspertów-recenzentów  (74% deklarowanego zaufania) oraz...

Konsumenci jednak nie lubią reklam

Konsumenci jednak nie lubią reklam. Typowe prezentacje przygotowywane przez domy mediowe zawierają analizy dotyczące konsumpcji mediów, sposobów budowania zasięgu i częstotliwości, jakościowego dotarcia itp. Jednak badanie przeprowadzone jesienią ubiegłego roku przez Nielsen na rynku amerykańskim ujawnia, w jaki sposób konsumenci myślą o reklamach i jak reagują na ich emisję w różnych kanałach, zarówno tradycyjnych, jak i internetowych, płatnych oraz bezpłatnych. Badanie to rzuca światło na...

Wzrost CPM’ów w zasobach reklamowych cookieless – dynamika konkurencji redefiniuje rynek

Wzrost CPM’ów w zasobach reklamowych cookieless – dynamika konkurencji redefiniuje rynek. CTO Quantcast, Peter Day, ujawnia wnikliwe dane z najnowszych testów zasobów reklamowych cookieless, realizowanych we współpracy z wiodącymi reklamodawcami. Analiza pokazuje, że ceny tych zasobów wzrosły o 40% rok do roku, sygnalizując istotną zmianę w percepcji i wartościowaniu przestrzeni reklamowej typu 'cookieless’. Quantcast, jako globalny lider technologii adtech z programatycznym...

Co się dzieje, gdy przesadzimy z częstotliwością w kampaniach streamingowych?

Co się dzieje, gdy przesadzimy z częstotliwością w kampaniach streamingowych? W najnowszych badaniach przeprowadzonych przez MAGNA Media Trials we współpracy z Nexxen, skoncentrowano się na skutkach powtarzania się reklam dla w trzech aspektach –  dla widzów, marek oraz platform streamingowych, na których są one emitowane. Wyniki badań z 2023 rok rzucają nowe światło na problem nadmiernej częstotliwości reklam w mediach streamingowych, potwierdzając, że choć powtarzanie reklam...

O co walczą polskie portale?

O co walczą polskie portale? Strony główne polskich portali tracą zasięgi, jednak rośnie czas spędzony na tych stronach. Jakie są z tego wnioski? Portale reklamowe stanowią ważny element polskiego ekosystemu reklamowego w mediach digital. Ich ważna rola wynika między innymi z faktu posiadania stałych użytkowników oraz dużej ambicji w zakresie jak najwyższej pozycji w poszerzaniu zasięgu, głównie odnoszonego do stron głównych. Z perspektywy agencyjnej samo konkurowanie o pojedyncze punkty...

Duże zmiany w krajobrazie marketingowym w 2024

Duże zmiany w krajobrazie marketingowym w 2024. Rok 2024 przynosi znaczące przemiany w krajobrazie marketingowym, charakteryzując się przyspieszeniem technologicznym, zmieniającymi się oczekiwaniami konsumentów oraz rosnącym naciskiem na zrównoważony rozwój i etykę. Poniższa analiza przedstawia kluczowe trendy, które kształtują nową erę w marketingu: 1. Zintegrowane wykorzystanie technologii AI, VR i AR w celu personalizacji doświadczeń klientów.  Stosowanie Sztucznej Inteligencji (AI),...

Oczekiwania CEO od marketingu w firmach

Oczekiwania CEO od marketingu w firmach. Badanie CEO przeprowadzone w USA przez firmę analityczną Boathouse wskazuje na wzrost oceny działania marketingu w firmach, równocześnie wykazując, w jaki sposób kształtują się oczekiwania zarządów wobec działów marketingu. Na pierwszy rzut oka oczekiwania CEO wobec działów marketingu mogą wydawać się zestawem standardowych celów biznesowych, jednak dogłębna analiza wykazuje, że za każdym z tych celów kryją się głębsze zależności, które odbijają się na...

Co powinniśmy wiedzieć o radio?

Radio w Polsce zajmuje trzecią pozycję pod względem alokowanych budżetów reklamowych, będąc kluczowym kanałem komunikacji w wielu sektorach, takich jak handel i farmacja. Jego znaczenie jako medium reklamowego jest szczególnie widoczne w tych branżach, gdzie masowe dotarcie do konsumentów z dużą częstotliwością jest niezbędne.