Double Check jest firmą doradczą dlatego podstawą naszej pracy są szerokie kompetencje w zakresie nie tylko mediów, ale i komunikacji. Na naszą pracę patrzymy z perspektywy wiedzy, którą chętnie się dzielimy. Staramy się zajmować stanowisko w rzeczach ważnych i robimy to poprzez newsletter, który regularnie trafia do setek profesjonalistów z naszaj branży.
Zasubskrybuj bezpłatny, merytoryczny newsletter „Double Check News”!
Nasz punkt widzenia:
Checklista przejmowania kont programatycznych
Przy przejmowaniu kont programatycznych, w tym kont na platformach social mediowych, znaczenie dobrze przygotowanej checklisty jest nie do przecenienia. W dynamicznym środowisku reklamy digital każda migracja danych, zasobów czy ustawień niesie ze sobą ryzyko utraty kluczowych elementów kampanii lub jej prawidłowej konfiguracji. Z tego powodu Klienci powinni zadbać o to, aby proces ten był przeprowadzony zgodnie z jasno określonymi krokami, które minimalizują potencjalne problemy. Poniżej...
6 praktycznych wskazówek jakich udziela Nielsen, a które pomogą zwiększeniu ROI kampanii reklamowych
Skuteczność kampanii reklamowej można mierzyć na wiele sposobów, ale dla marketerów kluczowe jest jedno: jak dobrze inwestycje przekładają się na zwrot z inwestycji (ROI). Nielsen w swoim raporcie „Six Tips and Best Practices to Drive Better ROI Outcomes” przedstawia sześć praktycznych wskazówek, które mogą pomóc w osiągnięciu lepszych wyników. 1. Precyzyjne targetowanie Skuteczna reklama zaczyna się od dotarcia do odpowiedniej grupy odbiorców. Badania pokazują, że niewłaściwe...
Telewizja nadal skuteczna. Dlaczego?
Praca badawcza „Dlaczego telewizja wciąż jest sercem skuteczności” autorstwa Petera Fielda to przekonujące i oparte na danych studium trwałej roli reklamy telewizyjnej we współczesnym marketingu. Pomimo rozpowszechnienia mediów cyfrowych i prognoz dotyczących spadku znaczenia telewizji, badania Fielda pokazują, że telewizja wciąż przynosi wyjątkowe wyniki w kluczowych wskaźnikach, takich jak świadomość marki, emocjonalny wpływ oraz długoterminowa rentowność. W oparciu o...
Walled gardens tracą udział w czasie konsumentów na rynku amerykańskim. Co się dzieje z budżetami reklamowymi?
Przez ponad dekadę krajobraz reklamy cyfrowej był zdominowany przez tzw. walled gardens, to jest: Google, Meta (Facebook) i Amazon. Te platformy odpowiadały za znaczną część zarówno uwagi użytkowników, jak i budżetów reklamowych, wykorzystując swoje ogromne bazy użytkowników, możliwości dokładnego targetowania oraz zamknięte ekosystemy. Jednak w zachowaniach konsumentów dokonały się duże zmiany i walled gardens tracą udział liczony w czasie spędzanym przez użytkowników, co skłania...
W jaki sposób marketerzy weryfikują reklamy Digital?
Weryfikacja w Digitalu stała się kluczowym narzędziem zapewniającym, że reklamodawcy otrzymują to, za co płacą. Zmiany na rynku weryfikacji reklam, takie jak na przykład wycofanie się Oracle z rynku weryfikacji reklam z MOAT, podkreślają pilność zidentyfikowania najbardziej wiarygodnych narzędzi i metod weryfikacji inwestycji reklamowych. W obliczu ciągłych zmian praktyk weryfikacyjnych, zrozumienie tego, co marketerzy najbardziej cenią w tych usługach, jest ważniejsze niż kiedykolwiek. Raport...
Tłumaczymy rolę Attention – uwagi w reklamie
W erze nadmiaru informacji przyciągnięcie uwagi konsumentów stało się jednym z najważniejszych wyzwań dla marketerów. Uwaga jest zasobem ograniczonym, a jej skuteczne wykorzystanie może znacząco wpłynąć na sukces kampanii reklamowych. Zrozumienie, jak działa uwaga, jakie czynniki ją napędzają oraz które kanały medialne sprawdzają się najlepiej, jest kluczowe dla maksymalizacji efektywności kampanii. W tym artykule przeanalizujemy różne aspekty uwagi w reklamie, jej znaczenie, sposoby pomiaru...
Siła oddziaływania influenserów
Influenserzy odgrywają coraz większą rolę jako źródło informacji dla szerokiej grupy odbiorców. Badania przeprowadzone przez YouGov, zrealizowane na 17 różnych rynkach, w tym w Polsce, pokazują, że opinie influencerów są postrzegane jako bardziej lub mniej przydatne w zależności od zagadnienia, który poruszają. Wyniki te świadczą o znaczeniu odpowiedniego dopasowania przekazu do zainteresowań odbiorców. Największą wartość jako źródło informacji influencerzy oferują w obszarze podróży (60%),...
Efektywność kanałów mediowych w ramach lejka sprzedażowego w funkcji budowy marki i sprzedaży
W dynamicznie zmieniającym się świecie mediów, reklamodawcy coraz częściej stają przed wyzwaniem wyboru kanałów, które będą skutecznie napędzać zarówno sprzedaż, jak i budować długoterminową świadomość marki. Chociaż konsumenci mają kontakt z wieloma mediami jednocześnie, tylko nieliczne kanały są w stanie efektywnie działać na obu tych płaszczyznach. Jak wynika z danych Nielsen, zaledwie 36% kanałów mediowych na świecie osiąga wyniki powyżej średniej w zakresie zarówno sprzedaży, jak i...
Analizujemy badania Nielsena. Czy bez namysłu wyskoczyć przez okno tylko dlatego, że inni wyskakują?
Nielsen, globalny lider w dziedzinie pomiaru widowni i analizy mediów, zasługuje na uznanie za dostarczanie szczegółowych i porównywalnych danych dotyczących konsumpcji mediów pomiędzy rynkami. Dzięki ich badaniom możemy lepiej zrozumieć różnice i podobieństwa w zachowaniach konsumpcyjnych na różnych rynkach, co jest niezwykle wartościowe dla reklamodawców, którym zależy na prowadzeniu jak najbardziej efektywnych kampanii reklamowych. Analizując wykresy, dostrzegamy wyraźne różnice w...
Jakie reklamy podobają się konsumentom w social mediach?
NCSolutions opublikowała raport opracowany na podstawie badania przeprowadzonego w maju 2024 roku na próbie 1124 amerykańskich konsumentów w zakresie preferencji konsumentów w zakresie treści jakie im się podobają w aplikacjach rozrywkowych i społecznościowych. Jakie reklamy lubią? Krótkie. 52% badanych preferuje reklamy, które są krótkie. Sugeruje to, że konsumenci cenią sobie zwięzłość i jasność przekazu, co pozwala im na szybkie przyswajanie treści bez nadmiernego zaangażowania...
85% marketerów reklamowało się w nowych kanałach mediowych. Co sprawia, że są na to gotowi?
Aż 94% agencji reklamowych w Stanach Zjednoczonych rekomenduje swoim klientom testowanie nowych kanałów mediowych, co wydaje się być dobrą strategią. W rzeczywistości 85% marketerów skorzystało już z co najmniej jednego nowego kanału mediowego, takiego jak Retail Media, gry, rzeczywistość wirtualna (VR), rzeczywistość rozszerzona (AR) czy cyfrowe audio, jak wynika z raportu Integral Ad Science. Wzrost znaczenia Retail Media (78%) jako nowego kanału mediowego, który wykorzystywali marketerzy,...
Chwila refleksji nad badaniami Brand Lift w YouTube i Meta
Badania Brand Lift oferowane przez platformy takie jak YouTube (za pośrednictwem Google) oraz Meta (Facebook i Instagram), często jako bezpłatna usługa powiązana z wysokością inwestycji w kampanie, są ważne dla reklamodawców, którzy chcą mierzyć wpływ swoich kampanii na postrzeganie marki. Niemniej jednak, wiarygodność, metodologia i przejrzystość tych narzędzi są istotnymi obszarami do analizy, szczególnie dla klientów posiadających silne zaplecze statystyczne i marketingowe. Wiarygodność...
Najnowsze badanie dotyczące efektywności kanałów mediowych
Skuteczność reklamy jest kluczowa dla osiągnięcia zysków i wzrostu. Firmy inwestują ogromne środki w różne formy reklamy, aby maksymalizować zwroty z inwestycji (ROI). Najnowsze badanie „Profit Ability 2” przeprowadzone przez Ebiquity, we współpracy z kluczowymi domami mediowymi z Wielkiej Brytanii dostarcza cennych informacji na temat efektywności reklamowej w świecie aktualnie wykorzystywanych mediów, gdzie podstawą są bardzo aktualne dane, dotyczące również bieżącego roku....
Czego nie widzą agencje pracując ze swoimi Klientami?
Efektywność współpracy między agencjami a reklamodawcami odgrywa kluczową rolę w skutecznym budowaniu komunikacji marek. Najnowsze badanie „Mind the Gap” zrealizowane przez WPromote na rynku amerykańskim pokazuje potężną przepaść w percepcji oceny obsługi agencyjnej przez agencje i ich klientów. Badanie przedstawia ocenę pracy agencji widzianej oczyma agencji, a z drugiej strony oczyma klienta w następujących obszarach: – Ogólne doświadczenie klienckie – Prezentacje...
OpenAI z nową wyszukiwarka zasilaną przez AI – SearchGPT. Jakie konsekwencje dla rynku reklamy?
OpenAI uruchomiło SearchGPT, pilotażową wyszukiwarkę zasilaną przez AI, dostępną początkowo dla 10 000 użytkowników. Nowe narzędzie ma na celu zapewnienie dostępu do informacji w czasie rzeczywistym w całym Internecie, organizując i analizując dane, zamiast jedynie wyświetlać linki. Użytkownicy zaczynają od wprowadzenia zapytania. SearchGPT następnie dostarcza podsumowanie odpowiednich informacji i zawiera linki do oryginalnych źródeł. Użytkownicy mogą dalej precyzować swoje wyszukiwania,...
Wyjaśniamy co dokładnie oznacza zmiana polityki Google w zakresie plików cookie firm trzecich (third party cookies)
W końcu lipca Google zmieniło swoje stanowisko dotyczące blokowania cookie firm trzecich w przeglądarce Chrome. Ta decyzja, choć korzystna dla modelu biznesowego Google oraz wielu firm działających w ramach ekosystemu marketingowego, ponownie budzi obawy o prywatność użytkowników. Cookie firm trzecich są technologią umożliwiającą śledzenie aktywności użytkowników w Internecie, co wykorzystuje się do celów reklamowych i analitycznych. Z tego powodu przeglądarki Safari i Firefox zablokowały je...
Na co wydać dodatkowy milion dolarów?
Wydatki na marketing w USA wzrosły jedynie o 2,5% w ciągu ostatniego roku, co stanowi płaski wskaźnik wzrostu w porównaniu do tego zgłoszonego sześć miesięcy temu, zgodnie z najnowszą edycją badania The CMO Survey. Co więcej, wydatki na marketing stanowią obecnie mniejszy udział w budżetach firm niż w ostatnich latach. Dyrektorzy marketingu (CMO) szacują, że wydatki na marketing stanowią 10,2% ogólnego budżetu firm, w porównaniu do 10,6% w jesiennym badaniu z 2023 roku, 12,3% w wiosennym...
Wzrosty kosztów w wyszukiwarce Google
Koszty kliknięcia (CPC) w wyszukiwarce Google wzrosły o 13% rok do roku, ale wartość średniego zamówienia (AOV) wzrosła tylko o 1%. Jak podaje Search&Performance Insider koszt za kliknięcie (CPC) w reklamach Google nadal rośnie i wzrósł o 13% rok do roku w pierwszym kwartale 2024 r. w porównaniu do 9% rok do roku w czwartym kwartale 2023 r. Zmiana ta została głównie spowodowana wzrostem CPC reklam zakupowych dla standardowej reklamy i Performance Max (PMax). Dane z raportu Digital Ads...
Kampanie Video w Netflixie będą dostępne programatycznie na platformie DV360
Netflix, znany jako lider w technologii streamingowej, ogłosił podczas konferencji Upfront uruchomienie własnej platformy technologii reklamowej oraz nawiązanie licznych partnerstw w obszarze programatycznego zakupu mediów. Nowa strategia ma na celu wzmocnienie pozycji Netflixa jako istotnego gracza na rynku reklam Video online, rywalizując z takimi gigantami jak YouTube. Netflix wprowadził platformę Magnite, dzięki której marki będą mogły kupować media Netflixa za pośrednictwem The Trade Desk...
Wpływ AI na optymalizację lejka zakupowego
Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez Conversica, w ciągu ostatniego roku marketerzy najczęściej wykorzystywali sztuczną inteligencję (AI) do zbierania i analizy danych, automatyzacji procesów wewnętrznych oraz tworzenia treści. Marketerzy rzadziej stosowali AI do poprawy efektywności lejka sprzedażowego, co wskazuje na potencjalny obszar do zwiększenia adopcji AI w celu realnego zwiększenia efektywności biznesowej. Zapytani o przewidywane efekty wykorzystania AI w...
Jak maksymalizować skuteczność reklam?
Jak maksymalizować skuteczność reklam? Les Binet to uznany globalnie autorytet w dziedzinie mediów. Oto podsumowanie kluczowych punktów z materiału „Maksymalizacja skuteczności reklamy” z Jego udziałem. 1. Optymalizacja planowania mediów: – Znaczenie efektywnych mediów pokazuje, że w obecnych warunkach ekonomicznych optymalizacja budżetu medialnego poprzez wybór odpowiednich kanałów i produktów jest kluczowa. – Wnioski z badań:...
Audyt TV, ale przede wszystkim Digital, narzędziem „must-have” każdego reklamodawcy
Audyt TV, ale przede wszystkim Digital, narzędziem „must-have” każdego reklamodawcy. W złożonym krajobrazie mediowym, gdzie wydatki na reklamę stanowią coraz większe kwoty (polski rynek mediowy urósł o 63% w okresie ostatnich 10 lat) audyt mediowy wyłania się jako kluczowy element zapewniający transparentność i potwierdzenie właściwej optymalizacji inwestycji mediowych. Audyt można zdefiniować jako kompleksową ocenę i analizę sposobu zakupu i wykorzystania budżetu mediowego...
Komunikacja marek w mediach społecznościowych – pułapki i oczekiwania
Komunikacja marek w mediach społecznościowych – pułapki i oczekiwania. Konsumenci coraz częściej wchodzą w interakcję z markami na różnorodnych platformach społecznościowych, co umieszcza je w centrum zainteresowania działań mediowych. Raport Hootsuite wskazuje jednak na zachowania, których marki powinny unikać. Ankietując ponad 4500 konsumentów z trzech krajów i pytając o działania marek negatywnie wpływające na ich postrzeganie, 34% respondentów wskazało nadmierną autopromocję. Kolejne 32%...
Niskie zaufanie konsumentów do rekomendacji generatywnego AI
Niskie zaufanie konsumentów do rekomendacji udzielanych przez generatywne AI. Zaufanie konsumentów do źródeł rekomendacji było przedmiotem badania IPSOS na rynku amerykańskim przeprowadzonym w 2024 roku. Prawie 9 na 10 konsumentów deklaruje zaufanie rekomendacjom produktów dawanym przez przyjaciół i rodzinę, co czyni to źródło najbardziej skutecznym. Na kolejnej wysokiej pozycji plasują się rekomendacje od ekspertów-recenzentów (74% deklarowanego zaufania) oraz...
Konsumenci jednak nie lubią reklam
Konsumenci jednak nie lubią reklam. Typowe prezentacje przygotowywane przez domy mediowe zawierają analizy dotyczące konsumpcji mediów, sposobów budowania zasięgu i częstotliwości, jakościowego dotarcia itp. Jednak badanie przeprowadzone jesienią ubiegłego roku przez Nielsen na rynku amerykańskim ujawnia, w jaki sposób konsumenci myślą o reklamach i jak reagują na ich emisję w różnych kanałach, zarówno tradycyjnych, jak i internetowych, płatnych oraz bezpłatnych. Badanie to rzuca światło na...
Wzrost CPM’ów w zasobach reklamowych cookieless – dynamika konkurencji redefiniuje rynek
Wzrost CPM’ów w zasobach reklamowych cookieless – dynamika konkurencji redefiniuje rynek. CTO Quantcast, Peter Day, ujawnia wnikliwe dane z najnowszych testów zasobów reklamowych cookieless, realizowanych we współpracy z wiodącymi reklamodawcami. Analiza pokazuje, że ceny tych zasobów wzrosły o 40% rok do roku, sygnalizując istotną zmianę w percepcji i wartościowaniu przestrzeni reklamowej typu 'cookieless’. Quantcast, jako globalny lider technologii adtech z programatycznym...
Co się dzieje, gdy przesadzimy z częstotliwością w kampaniach streamingowych?
Co się dzieje, gdy przesadzimy z częstotliwością w kampaniach streamingowych? W najnowszych badaniach przeprowadzonych przez MAGNA Media Trials we współpracy z Nexxen, skoncentrowano się na skutkach powtarzania się reklam dla w trzech aspektach – dla widzów, marek oraz platform streamingowych, na których są one emitowane. Wyniki badań z 2023 rok rzucają nowe światło na problem nadmiernej częstotliwości reklam w mediach streamingowych, potwierdzając, że choć powtarzanie reklam...
O co walczą polskie portale?
O co walczą polskie portale? Strony główne polskich portali tracą zasięgi, jednak rośnie czas spędzony na tych stronach. Jakie są z tego wnioski? Portale reklamowe stanowią ważny element polskiego ekosystemu reklamowego w mediach digital. Ich ważna rola wynika między innymi z faktu posiadania stałych użytkowników oraz dużej ambicji w zakresie jak najwyższej pozycji w poszerzaniu zasięgu, głównie odnoszonego do stron głównych. Z perspektywy agencyjnej samo konkurowanie o pojedyncze punkty...
Duże zmiany w krajobrazie marketingowym w 2024
Duże zmiany w krajobrazie marketingowym w 2024. Rok 2024 przynosi znaczące przemiany w krajobrazie marketingowym, charakteryzując się przyspieszeniem technologicznym, zmieniającymi się oczekiwaniami konsumentów oraz rosnącym naciskiem na zrównoważony rozwój i etykę. Poniższa analiza przedstawia kluczowe trendy, które kształtują nową erę w marketingu: 1. Zintegrowane wykorzystanie technologii AI, VR i AR w celu personalizacji doświadczeń klientów. Stosowanie Sztucznej Inteligencji (AI),...
Oczekiwania CEO od marketingu w firmach
Oczekiwania CEO od marketingu w firmach. Badanie CEO przeprowadzone w USA przez firmę analityczną Boathouse wskazuje na wzrost oceny działania marketingu w firmach, równocześnie wykazując, w jaki sposób kształtują się oczekiwania zarządów wobec działów marketingu. Na pierwszy rzut oka oczekiwania CEO wobec działów marketingu mogą wydawać się zestawem standardowych celów biznesowych, jednak dogłębna analiza wykazuje, że za każdym z tych celów kryją się głębsze zależności, które odbijają się na...
Co powinniśmy wiedzieć o radio?
Radio w Polsce zajmuje trzecią pozycję pod względem alokowanych budżetów reklamowych, będąc kluczowym kanałem komunikacji w wielu sektorach, takich jak handel i farmacja. Jego znaczenie jako medium reklamowego jest szczególnie widoczne w tych branżach, gdzie masowe dotarcie do konsumentów z dużą częstotliwością jest niezbędne.