Komunikacja marek w mediach społecznościowych – pułapki i oczekiwania.
Konsumenci coraz częściej wchodzą w interakcję z markami na różnorodnych platformach społecznościowych, co umieszcza je w centrum zainteresowania działań mediowych. Raport Hootsuite wskazuje jednak na zachowania, których marki powinny unikać. Ankietując ponad 4500 konsumentów z trzech krajów i pytając o działania marek negatywnie wpływające na ich postrzeganie, 34% respondentów wskazało nadmierną autopromocję. Kolejne 32% wyraziło niezadowolenie z publikacji treści niskiej jakości.
Okazuje się, że interakcja z komentarzami oraz wiadomościami została wskazana także jako niezmiernie istotna – 27% ankietowanych negatywnie oceniło słabą reakcję marek na komentarze publiczne lub wiadomości bezpośrednie, a 26% wskazało na niezadowolenie z opóźnionych odpowiedzi. Badania potwierdzają, że użytkownicy oczekują szybkich reakcji marek na komunikaty w mediach społecznościowych.
Mniej problematyczne dla użytkowników jest rzadkie publikowanie postów przez marki – tylko 14% respondentów uznało to za negatywne. Podkreślając znaczenie autentyczności, podczas badania, 56% konsumentów wyraziło dodatkowo przekonanie, że marki powinny być bardziej autentyczne w mediach społecznościowych.
Media społecznościowe stanowią kluczowy element strategii mediowych. Marki powinny jednak unikać nadmiernej autopromocji i publikacji treści niskiej jakości, które mogą negatywnie wpłynąć na postrzeganie ich przez konsumentów. Ważna jest również szybka i zaangażowana interakcja z użytkownikami. Marki muszą równoważyć częstotliwość postów, aby nie przytłaczać obserwujących, jednocześnie zachowując autentyczność, która jest kluczowa dla budowania zaufania i relacji w mediach społecznościowych.