
Przetarg mediowy – Best Choice©
Proces Best Choice© polega na wsparciu Klientów w procesie przetargowym i wyborze najlepszego partnera do obsługi budżetów mediowych. Rozumiemy wagę kosztów, zarówno zakupu mediów jak i obsługi, jednak wiemy, że reklamodawcy potrzebują od Agencji również innych ważnych elementów wsparcia. Są nimi często doradztwo strategiczne, innowacja, kreatywność czy też kompetencje technologiczne. Klienci organizują przetargi sporadycznie, a dla nas jest to codzienność. Dlatego od lat pomagamy im w wyborze i ustaleniu najlepszych dla nich warunków współpracy.
Dlaczego warto?
- Posiadamy szerokie doświadczenie w zarządzaniu procesem przetargowym, co zapewnia sprawność przebiegu przetargu i jednoznaczność wyboru najlepszego oferenta
- Projekty realizujemy w ramach wewnętrznych procedur zakupowych Klientów lub Prawa Zamówień Publicznych (PZP)
- Znamy realia rynku i wiemy jakie podmioty najlepiej mogą spełniać wyznaczone przez Klientów kryteria wyboru
- Pomagamy w stworzeniu profesjonalnego briefu
- Zapewniamy sprawdzone szablony tabel gwarancyjnych i niezawodną metodologię zabezpieczenia kosztów przetargowych
- Posiadamy aktualną wiedzę w zakresie praktyk rynkowych związanych z obsługą budżetów mediowych
- Wspieramy Klientów w kwestiach mediowych związanych z przetargiem
- Po wyborze najlepszej oferty wespieramy Klientów w procesie negocjacji warunków współpracy i zabezpieczenia kontraktowego
Czego możemy oczekiwać?
- Przygotowanie harmonogramu
- Prezentacja rynku Agencji mediowych
- Wsparcie w doborze Agencji zapraszanych do przetargu
- Wsparcie w komunikacji z Agencjami
- Wsparcie w przygotowaniu briefu przetargowego
- Wsparcie w ustaleniu kryteriów oceny
- Przygotowanie formularza gwarancji zakupowych
- Przygotowanie propozycji treści umowy pomiędzy Klientem a Agencję
- Uczestnictwo podczas prezentacji przetargowych
- Przygotowanie porównania ofert kosztowych i merytorycznych
- Wsparcie w negocjacjach warunków obsługi oraz zapisów umowy
Często zadawane pytania
Jak dużo czasu potrzebujemy na przeprowadzenie przetargu?
Optymalny czas to 2-3 miesiące liczone od momentu zlecenia nam projektu do wyłonienia zwycięzcy.
Jaka jest wartość dodana audytora w przetargu?
Bezcenna. Udział audytora to nie tylko kwestia niezależnego wyboru. Audytor wnosi do przetargu doświadczenie pozyskane w dziesiątkach, jeżeli nie setkach podobnych projektów. Udział Audytora pomaga w doborze właściwych kryteriów wyboru oraz pomaga w ich weryfikacji. Audytor dba o profesjonalne opisanie oferty przez Agencję, w tym szczegółowe określenie kosztów zakupu mediów i zabezpieczenie jej w umowie.
Jak często warto jest realizować procesy przetargowe?
Samo postępowanie warto jest przeprowadzać co kilka lat, a weryfikacja poprzetargowa kosztów niezbędna jest każdego roku. W Double Check jest to standard pracy z Klientami.
Chcemy wybrać jak najlepszego audytora do przeprowadzenia przetargu. Na co zwrócić uwagę?
Z pewnością na kompetencje i wiedzę. Warto też zrobić rozeznanie wśród osób osób pracujących w Agencjach mediowych, jednak niekoniecznie w tych, które dzisiaj Państwa obsługują. Wszyscy Audytorzy w Polsce dobrze sobie radzą z telewizją, jednak nieliczni w naszej ocenie orientują się w mediach Digital, które z perspektywy rynku są medium numer 1. Warto jest zatem poprosić podczas weryfikacji o potwierdzenie o kompetencji Digital przez Audytora, inne niż oświadczenie Audytora, że takie kompetencje posiada.