Weryfikacja rozliczeń – Financial Check©
Weryfikacja rozliczeń jest zwykle elementem audytu mediowego True View©, jednak może być realizowana niezależnie od tego procesu. Financial Check© prowadzony przez Double Check jest oparty o wyjątkowe kompetencje w tej dziedzinie, bo wynikają z doświadczenia założycieli Double Check, którzy po stronie mediów i Agencji mediowej odpowiadali za negocjacje i rozliczanie operacji finansowych.
Dlaczego warto?
- Zapewnienie potwierdzenia poprawności rozliczeń we wszelkich kwestiach finansowych
- Pozycje kosztu mediów zwykle wiążą się z dużymi kwotami dlatego weryfikacja finansowa jest standardem stosowanym przez największych reklamodawców
- Weryfikacja poziomu realiacji deklaracji wobec dysponentów mediów
- Zapewnienie przejrzystości w zakresie podmiotów, z którymi zawierane są transakcje zakupu mediów
Czego możemy oczekiwać?
- Weryfikacji rozliczeń finansowych pomiędzy Agencją a dostawcami mediów
- Weryfikacji rozliczeń finansowych pomiędzy Agencją a Klientem
- Weryfikacji naliczenia wynagrodzenia przez Agencję
- Weryfikacji naliczenia bonusów i kar umownych
- Rozliczenia należnych Klientowi rocznych bonusów agencyjnych (tzw. AVB, AVR, VR, kick-back)
- Analizy listy podmiotów, z którymi realizowane są transakcje pod kątem optymalizacji zakupowej
- Potwierdzenia zgodności rozliczeń lub jej braku
Często zadawane pytania
Jak często weryfikować rozliczenia?
Nie rzadziej niż raz w roku, jednak dobrą praktyką jest realizacja Financial Check© w ramach audytu True View© np. kwartalnie lub półrocznie.
Czy weryfikacja finansowa zabepiecza w pełni rozliczenia pomiędzy Klientem a Agencją?
Stopień zabezpieczenia rozliczeń zależy od zakresu zobowiązań wynikających z umowy oraz praktyki corocznej weryfikacji warunków zakupowych. W przypadku realizacji umowy jaka jest proponowana Klientom Double Check oraz regularnej aktualizacji warunków, Financial Check© w możliwie dużym stopniu zabezpiecza Klientów.
Co się dzieje w przypadku wykrycia nieprawidłowości w rozliczeniach?
Double Check w takim wypadku ustala źródło rozbieżności. W przypadku, w którym faktycznie potwierdzone są rozbieżności Double Check, posiadając szerokie doświadczenie w tego typu przypadkach, doradza Klientowi w zakresie najbardziej optymalnych działań oraz często wspiera go w negocjacjach z Agencją.
Czy są media, w których weryfikacja rozliczeń jest w stanie wykazać większe rozbieżności niż w innych?
Nie ma takiej prawidłowości. To, czy weryfikacja wykazuje nieprawidłowości często zależy od natury relacji Klient-Agencja wynikającej z zawartej umowy oraz od tego, czy dany reklamodawca ma kulturę prowadzenia weryfikacji rozliczeń.