Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

W końcu lipca Google zmieniło swoje stanowisko dotyczące blokowania cookie firm trzecich w przeglądarce Chrome. Ta decyzja, choć korzystna dla modelu biznesowego Google oraz wielu firm działających w ramach ekosystemu marketingowego, ponownie budzi obawy o prywatność użytkowników. Cookie firm trzecich są technologią umożliwiającą śledzenie aktywności użytkowników w Internecie, co wykorzystuje się do celów reklamowych i analitycznych. Z tego powodu przeglądarki Safari i Firefox zablokowały je już w 2020 roku. Google miało początkowo zrezygnować z tej technologii w 2020 roku, ale teraz wycofuje się z tych planów.

Jak pliki cookie firm trzecich wpływają na śledzenie online?

Cookie to niewielkie pakiety informacji przechowywane w przeglądarce użytkownika przez odwiedzane strony internetowe. Mają one umożliwiać funkcjonalność polegającą na zapamiętywaniu preferencji użytkownika czy zawartości koszyka na zakupy. Pliki cookie firm trzecich są wykorzystywane głównie do śledzenia użytkowników w Internecie. Ustawiane są przez strony inne niż te, które użytkownik odwiedza bezpośrednio. Kiedy użytkownik odwiedza stronę, kod firm trzecich może ustawić cookie z unikalnym identyfikatorem. Gdy odwiedza inną stronę korzystającą z tych samych zasobów firm trzecich, firma ta otrzymuje unikalny identyfikator i może śledzić aktywność użytkownika w sieci.

Jak śledzenie online wpływa na użytkowników?

Cookie firm trzecich umożliwiają firmom tworzenie szczegółowych profili użytkowników, które mogą być wykorzystywane do targetowania reklam lub sprzedawane innym firmom. Takie dane mogą wskazywać na poufne informacje, takie jak stan finansowy czy stan zdrowia. Brokerzy danych gromadzą i sprzedają te informacje bez wiedzy i zgody użytkowników. Tego typu dane mogą kupować reklamodawcy, ale też i inne firmy, które mają pomysł na to, w jaki sposób te dane można wykorzystać, nie zawsze w najlepszym interesie konsumentów.

Konsekwencje dla branży Digital.

Zmiana planów Google wynika z obaw reklamodawców i regulatorów, że blokada cookie firm trzecich w Chrome zaszkodziłaby konkurencji na rynku reklamy cyfrowej. Pomimo, że podnosi się wiele głosów sprzeciwu, to wiele firm z branży mediów cyfrowych odetchnęło z ulgą, ale są i takie, które postanowiły zainwestować w technologię nowej generacji, a teraz okazuje się, że rewolucji jednak nie będzie.