Koszty kliknięcia (CPC) w wyszukiwarce Google wzrosły o 13% rok do roku, ale wartość średniego zamówienia (AOV) wzrosła tylko o 1%.
Jak podaje Search&Performance Insider koszt za kliknięcie (CPC) w reklamach Google nadal rośnie i wzrósł o 13% rok do roku w pierwszym kwartale 2024 r. w porównaniu do 9% rok do roku w czwartym kwartale 2023 r. Zmiana ta została głównie spowodowana wzrostem CPC reklam zakupowych dla standardowej reklamy i Performance Max (PMax).
Dane z raportu Digital Ads Benchmark Report za pierwszy kwartał 2024 roku opierają się na interakcjach klientów Tinuiti. Ta duża niezależna, amerykańska agencja marketingu efektywnościowego zarządza około 4 miliardami dolarów wydatków na media cyfrowe.
Wydatki na reklamy w wyszukiwarce Google w USA wzrosły o 17% rok do roku w pierwszym kwartale 2024 r. Wzrost liczby kliknięć nadal spowalniał — osiągając 4% rok do roku w porównaniu do 8% w czwartym kwartale 2023 r.
Wzrost CPC w wyszukiwarce Google następuje w momencie, gdy reklamodawcy odnotowują jedynie niewielkie wzrosty średniej wartości zamówień (AOV) generowanych przez reklamy w Searchu. Średnie wartości zamówień w wyszukiwarce Google wzrosły średnio o 1% w trakcie pierwszego kwartału 2024 roku, co jest tylko niewielkim wzrostem w porównaniu do prawie płaskiego wzrostu w czwartym kwartale 2023 roku.
Marki detaliczne, które prowadzą reklamy w wyszukiwarce Google, odnotowały wzrost CPC o 40% do 50% w porównaniu do stanu sprzed pięciu lat. Od pierwszego kwartału 2023 roku do pierwszego kwartału 2024 roku CPC w reklamach detalicznych Google wzrosły o około 20% dla średniego reklamodawcy.
Relatywna wydajność kampanii PMax w porównaniu do standardowych kampanii (SSC – Standard Shopping Campaigns) zakupowych poprawiła się w większości kluczowych wskaźników z kwartału na kwartał. Wskaźniki konwersji były o około 5% niższe niż w SSC, w porównaniu do 13% mniej w zeszłym roku i 17% mniej w czwartym kwartale 2023 roku. CPC w PMax były o 2% lepsze niż CPC w SSC, w porównaniu do 11% gorszych w czwartym kwartale 2023 roku.
Koszty kliknięcia (CPC) w wyszukiwarce Google wzrosły o 13% rok do roku w pierwszym kwartale 2024 roku, podczas gdy wartość średniego zamówienia (AOV) wzrosła tylko o 1%. Wzrost ten został głównie spowodowany wyższymi kosztami CPC w reklamach zakupowych, zarówno w standardowych kampaniach, jak i w kampaniach Performance Max (PMax). Pomimo wzrostu wydatków na reklamy w Google o 17% rok do roku, liczba kliknięć wzrosła jedynie o 4%. Raport Digital Ads Benchmark wskazuje, że reklamy PMax, choć nadal mniej wydajne niż standardowe kampanie zakupowe, poprawiły swoją wydajność w kluczowych wskaźnikach.