Agencje marketingowe mogą czuć się niezadowolone z wyników przedstawionych w raporcie „Agency Acceleration 2024”. Wynika z niego, że żaden z ankietowanych globalnie klientów nie wskazał, że agencje w pełni wnoszą innowacje do ich biznesu ani że działają w sposób dostosowany do ich unikalnych potrzeb. Taki obraz sugeruje, że agencje stosują generyczne rozwiązania, które oferują w podobnej lub identycznej formie wszystkim lub prawie wszystkim klientom.

Najwyżej ocenioną cechą agencji okazała się szczerość, zaraz po regularności raportowania wyników oraz rozumieniu biznesu klienta i jego wyzwań. Jednak w kontekście innowacyjności oraz braku dostosowania rozwiązań do specyficznych potrzeb firm, można zauważyć funkcjonowanie rynku w modelu „Yes – Agency”. W takim podejściu dominuje zrozumienie klienta, lecz brakuje realnych działań dostosowanych do jego indywidualnych wymagań.

Raport „Agency Acceleration 2024” został opracowany na podstawie badań przeprowadzonych w kwietniu 2024 roku przez firmę Funnel we współpracy z niezależnym partnerem badawczym, Ravn Research. Przeprowadzono wywiady z 327 specjalistami ds. marketingu, pracującymi zarówno po stronie reklamodawców, jak i w agencjach marketingowych na całym świecie. Celem badania było zidentyfikowanie wyzwań stojących przed agencjami marketingowymi oraz sposobów, w jakie najbardziej innowacyjne zespoły agencji wyprzedzają konkurencję. Ujęty obraz ukazany jest w obliczu presji regulacyjnej, technologicznej oraz wzrostu znaczenia zaawansowanych analiz danych i automatyzacji wspomaganej sztuczną inteligencją.

Analiza objęła szerokie spektrum agencji, w tym kreatywne, brandingowe, zajmujące się marketingiem performance i online, SEO, social media, reklamą tradycyjną oraz zintegrowaną. Wyniki badania podkreślają zmieniającą się percepcję wartości agencji w oczach klientów oraz ich rolę w adaptacji do dynamicznie ewoluującego środowiska marketingowego.