Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Wydatki na marketing w USA wzrosły jedynie o 2,5% w ciągu ostatniego roku, co stanowi płaski wskaźnik wzrostu w porównaniu do tego zgłoszonego sześć miesięcy temu, zgodnie z najnowszą edycją badania The CMO Survey. Co więcej, wydatki na marketing stanowią obecnie mniejszy udział w budżetach firm niż w ostatnich latach.

Dyrektorzy marketingu (CMO) szacują, że wydatki na marketing stanowią 10,2% ogólnego budżetu firm, w porównaniu do 10,6% w jesiennym badaniu z 2023 roku, 12,3% w wiosennym badaniu z 2023 roku oraz szczytowego poziomu 13,8% we wrześniu 2022 roku.

Pomimo tego, dyrektorzy marketingu przewidują, że wzrost budżetu przyspieszy w nadchodzącym roku, prognozując wzrost wydatków na marketing o 4,7% w ciągu najbliższych 12 miesięcy, co stanowi prawie dwukrotnie większy wskaźnik wzrostu w porównaniu do ostatniego roku. 

Co zatem dyrektorzy ds. marketingu zrobiliby z dodatkowymi środkami budżetowymi? 

Odpowiedzi oferują wgląd w obecne priorytety CMO. Według raportu, z dodatkowym budżetem w wysokości 1 mln USD, największą inwestycją byłoby zatrudnienie i rozwój talentów, na co wskazało 16,6% respondentów. Odzwierciedla to znaczenie talentów w przyczynianiu się do wzrostu firmy oraz pewne luki w talentach istniejące w firmach. Drugim, najczęściej wskazywanym obszarem inwestycji dodatkowego budżetu, jest reklama i marketing cyfrowy. Jest to interesujące, biorąc pod uwagę, że CMO raportują, iż ich wydatki na marketing cyfrowy wzrosły znacznie szybciej w ciągu ostatniego roku niż ogólne wydatki na marketing (odpowiednio 8,9% i 2,5%). Wygląda na to, że dyrektorzy marketingu uważają, że ich działania marketingowe w zakresie cyfrowym przynoszą efekty. Poza marketingiem i reklamą cyfrową, niektórzy CMO również zgłaszają, że zainwestowaliby dodatkowy milion w budowanie marki i świadomość (7,9%). Jest to godne uwagi, ponieważ budowanie marki ustępuje miejsca doświadczeniu klienta w oczekiwanym wzroście wydatków, zgodnie z raportem. Czwartym najczęściej wymienianym obszarem inwestycji dodatkowego budżetu jest sztuczna inteligencja (AI) i automatyzacja (7%). 

Wyniki opierają się na badaniu przeprowadzonym wśród 282 dyrektorów marketingu w amerykańskich firmach nastawionych na zysk, z których 94% to osoby na poziomie Zarządu.