NCSolutions opublikowała raport opracowany na podstawie badania przeprowadzonego w maju 2024 roku na próbie 1124 amerykańskich konsumentów w zakresie preferencji konsumentów w zakresie treści jakie im się podobają w aplikacjach rozrywkowych i społecznościowych. 

Jakie reklamy lubią?

Krótkie. 52% badanych preferuje reklamy, które są krótkie. Sugeruje to, że konsumenci cenią sobie zwięzłość i jasność przekazu, co pozwala im na szybkie przyswajanie treści bez nadmiernego zaangażowania czasowego.

Z poczuciem humoru. 48% respondentów docenia humor w reklamach, szczególnie w kontekście aplikacji rozrywkowych i mediów społecznościowych. Reklamy, które są zabawne, mają większe szanse na przyciągnięcie uwagi i zapadnięcie w pamięć konsumentów.

Tych, które ich dotyczą. 45% konsumentów lubi reklamy, które są dla nich istotne i mają związek z ich zainteresowaniami i potrzebami. Wskazuje to na znaczenie personalizacji treści reklamowych.

Kreatywne i posiadające element rozrywki. 44% respondentów ceni reklamy, które są kreatywne i dostarczają rozrywki. Tego rodzaju reklamy często angażują konsumentów i budują pozytywne skojarzenia z marką.

Reklamy nielubiane przez konsumentów.

Zbyt długie. 55% badanych wskazało, że nie lubi reklam, które są zbyt długie. To pokazuje, że nadmiar informacji lub rozciąganie treści może zniechęcać odbiorców.

Bez sensu. 49% respondentów nie lubi reklam, które „nie mają sensu”, co oznacza, że jasność i zrozumiałość przekazu są kluczowe.

Zbyt często się pojawiające. 46% konsumentów nie przepada za reklamami, które widzą wielokrotnie. Powtarzalność może prowadzić do frustracji i negatywnego odbioru marki.

Dla nich nieiistotne: 39% badanych nie lubi reklam, które dotyczą produktów nieistotnych dla nich. Personalizacja treści i targetowanie są więc kluczowe dla skuteczności kampanii reklamowych.

Pożądane przez konsumentów treści.

Wnioski:

Skupiamy się na tworzeniu krótkich, zabawnych i istotnych reklam, które są dostosowane do zainteresowań i potrzeb odbiorców.

Unikamy powtarzalności i nadmiaru informacji, aby nie zniechęcać konsumentów.

Wykorzystujemy humor i kreatywność, aby wyróżnić się w zalewie treści reklamowych i przyciągnąć uwagę odbiorców.

Konsumenci oczekują od reklam zarówno emocjonalnych bodźców jak i praktycznych rad oraz inspiracji.